1797-183
Charles-Emile-Callande de Champmartin (Bourges, 1797 -Paris,1883) was a French painter.
His numerous portraits, historical and religious pictures were very popular. Related Paintings of charles emile callande :. | monmane de l' envie | monomane du jeu | chevaux se battant dans un corral | tete d' oriental | ete de noir dit le negre joseph | Related Artists:
wilhelm von gegerfelt född 9 november 1844 i Göteborg, död 1920, målare, son till arkitekten Victor von Gegerfelt.
von Gegerfelt studerade 1861-63 vid konstakademien i Köpenhamn, 1864-67 vid akademien i Stockholm och 1867-72 i D??sseldorf, varefter han överflyttade till Paris. Där arbetade han sig till en helt ny teknik och blev jämte Alfred Wahlberg den förste svenske representanten för det moderna stämningslandskapet. Han gjorde studieresor till Frankrikes nordkust, till hemlandet och till Italien, målade skymning över Venedigs kajer, månsken över lagunerna, kritklippor vid Engelska kanalen i gråstämning, svenska sommarnätter, allt med elegant pensel, smekande färg och livligt föredrag. Gegerfelt är representerad på Nationalmuseum av Stormen (akvarell, motiv från Dalarna, inköpt 1886) och Strand på Hallands Väderö (i olja, 1893) samt på Göteborgs konstmuseum av Strandgata i Venezia (1884), oljemålningen Vinterafton på Hallands Väderö (1893) samt akvarellen Fjällbacka.
Douglas Cowperpainted William Powell Frith in 1836-1838
Julian AshtonAustralian Painter, 1851-1942
was an Australian artist and teacher, known for his support of the Heidelberg School and for his influential art school in Sydney. Ashton was born in Addlestone, Surrey, England and arrived in Australia in 1878 with a background in the contemporary French realism of the Barbizon School, which emphasised painting en plein air (i.e. direct from nature, as opposed to studio-based painting), and which laid the basis for the Impressionist movement. As a trustee of the Art Gallery of New South Wales he championed emerging Australian artists of the Australian Impressionist or Heidelberg School, and the Gallery's decision to collect these works owes much to his influence. According to James Gleeson, Ashton's oil paintings, much-admired in his own lifetime,